Малкият кибритопродавач

27 12 2010

Вървя си отнесен в мисли през зимната вечер. Отдавна е тъмно, и в мрака хиляди бели светлини се стрелват към земята – някои с неподозирана ярост, а други с примирено спокойствие. Натрупват преспи, газя в киша, и с цялата си глупост почти не забелязвам света около себе си.

Навсякъде около мен блестят прозорците на високи блокове, като странни същества с много очи. Някои от тях – съвсем помътнели от дългото взиране в нощта. Малко е студено. Даже доста. Поглеждам нагоре, но звезди няма. Дори луната е предпочела да не излиза в зимната вечер. Единственото, което проблясва над главата ми е едно слабо пламъче.

Някой пуши цигара.

Усещам, че съм пред собствения си блок, така че напрягам поглед и успявам да разпозная съседката. Тя отдавна се е прибрала, свършила е работа, погрижила се е за семейството си, изгледала е два-три сериала и сега с чувство на завършеност блажено пуши на остъкления си балкон. И ме гледа с не малко подозрение.

Дълбоко в себе си усещам, че е права. Нейният ден е завършен, добавила е стойност към живота си, и живота на близките си. Тя е постигнала нещо – изработила е десетина престилки на работа, погрижила се е за децата си, сварила е мляко. Резултатите са налице – малки, но реални. И усещам как пламъкът на цигарата започва да проблясва леко укорително. А аз какво направих?

Какво правим всички ние, които по цял ден местим купчини хартия напред-назад, използвайки дълги думи, а по цяла нощ търсим отговорите на въпроси, които не трябва да се задават? Стана ми леко тъжно и ми се прииска и аз да си запаля…

Actions

Information

Leave a Reply

